Időkorlát Lejárt!

A vásárlási időkorlát lejárt a következő vásárlásánál:

Hamarosan lejár az időkorlát

jegyek vásárlási időkorlátja 01:00 percen belül lejár.
Ezután a foglat helyeket más megvásárolhatja Ön elől.

BROADWAY.HU

Ez az esemény már megrendezésre került, így jegyet már nem tudsz vásárolni rá. Ha részt vettél az eseményen, írj róla értékelést, vagy olvasd el, mások mit mondanak róla!

Európai Hidak: Schubert, Berio, Bach, Respighi (nagyzenekari koncert)


Müpa

2019. szeptember 22. 15:30

Nora Fischer (mezzoszoprán) • Vezényel: Fischer Iván
Franz Schubert – Luciano Berio: VisszaadásLuciano Berio: NépdalokJohann Sebastian Bach – Ottorino Respighi: Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659Ottorino Respighi: Róma fenyőiA 19-20. század legnagyobb olasz szimfonikus szerzői és a világhírű, Fischer Ivánnal nem csupán névrokon Nora Fischer koncertjén nemzeteket, korokat és stílusokat összekötő hidak épülnek.Az Európai Hidak fesztivál a Fischer Iván saját befejezésével megszólaló Orfeo mellett azt is bemutatja, hogyan értelmezte újra Luciano Berio és Ottorino Respighi a régebbi korok zenéit. Ilyen feldolgozásokból, valamint a komponisták önálló műveiből áll össze a műsor.Önálló mű… Ez épp a Visszaadásról is elmondható lenne, hiszen hiába épül Schubert vázlataira, Berio változata jóval több, mint átdolgozás. Az osztrák szerző halála előtti feljegyzései egy 10. szimfónia tervéről árulkodnak, Berio zenéjével fűszerezve viszont egy korok közötti izgalmas vibrálás alapanyagává válnak. A Népdalok a nemzetek között ver hidakat az amerikaitól és az örménytől kezdve a francián és az olaszon át az azeriig – a tizenegy dalban összesen kilenc nyelv vagy dialektus jelenik meg. A ciklust, amely technikailag a kor kiváló énekese, Berio első felesége, Cathy Berberian képességeire íródott, ezúttal a stílusok és nyelvek között egyaránt otthonosan mozgó, rendkívül színes Nora Fischer adja elő, aki hangi sokoldalúságával Louis Andriessen zeneszerző szerint Berberian méltó utódja.A „Jöjj hát, pogányok Üdvözítője” kezdetű Bach-korálfeldolgozáshoz többen hozzányúltak az évszázadok során. Az olasz impresszionista zeneszerző, Respighi is, aki Bach orgonára írt korálelőjátékát zenekari hangzásba ültette át. A „Római triptichon” Respighi legismertebb műve. Második darabja négy tételben mutatja be Róma fenyőit a nap eltérő időszakaiban, a város különböző helyszínein. A gazdagon hangszerelt alkotásban orgona és cseleszta is szerepel, a fülemüle énekét pedig fonográf szólaltatja meg a harmadik tételben.